Encontramos momentos na vida, que nos inspiram, para divulgarmos aquilo que a nossa própria alma sente. Com certeza, estes momentos nascem numa experiência interior, quer dizer, num profundo diálogo com Deus. Estes momentos nascem, quando mergulhamos dentro da nossa alma e nós nos perguntamos: de onde viemos, onde estamos e para onde caminhamos? E encontramos a resposta neste profundo diálogo com Deus - quando Ele se torna, para nossa existência, o Caminho, a Verdade e a Vida. Assim, compreendemos, que o Senhor nos convida a cumprir uma grande missão: que todos possamos nos chamar de irmãos e de seus filhos.

É preciso que exista mais amor e união entre nós, para que possamos ser a semelhança e a imagem de Jesus Cristo. Foi ELE que afirmou que veio para que todos tenham vida e a tenham em abundância.

Nestas reflexões, quero convosco mergulhar no fundo das nossas almas e procurar viver a vida conforme nos foi dada.

Pe. Jan Zasowski

quinta-feira, 15 de agosto de 2013

DLACZEGO ?


Dlaczego egoizm przemienia człowieka, aby nienawidził, prześladował, zabijał?
Dlaczego faryzeizm przemienia, aby panować i wywyższać się?
Dlaczego kłamstwo eliminuje prawdę?
Dlaczego w miejsce przykazań Boga  istnieją formy manipulacji – szukające usprawiedliwień i eliminujące przebaczenie?
Dlaczego tylu ze słowem „ miłość” rozlewają krew Pana ,
ponieważ w głębi ich serc, tak dużo fałszywych pragnień?

Czy któregoś dnia ich sumienie nie będzie krzyczeć i się nie obudzi?
Wiemy, że Bóg ma cierpliwość, ale sprawiedliwość nigdy nie zawodzi!

*****

Panie daj mi światło, abym nigdy nie pomieszał ciemności posiadania, kariery, fałszywej postawy  dla polepszenia mojego życia.
Daj mi odwagę, abym powiedział „ tak”, gdzie mam bronić prawdę, sprawiedliwość i nigdy nie pozwól mi, abym szukał wyjścia w formie „fałszywej dyplomacji”, która jest promocją , ale nie pozwala żyć w prawdziwej wolności.
Daj mi mądrość, abym nie bał się wobec manipulacji trybunałów, które szukają, aby obronić własne interesy, lecz nie interesuje ich jedność i dobro.

Daj mi serce, które czuje, lecz nie serce, które nienawidzi.
Daj mi serce, które potrafi współczuć i podzielić się bólem i które potrafi przebaczyć.
Daj mi oczy, które tam gdzie nie jest to konieczne nie dostrzegają i daj mi oczy, które to co jest konieczne widzą…

Daj mi czas, abym myślał, poprawił, nauczył się i kochał.
Daj mi przyjaciół, którzy są braćmi i przemień moich wrogów, aby stali się  bardziej  jako ludzie i chrześcijanie.
Panie przyjdź, abym mógł iść drogą w kierunku życia, która będzie pobłogosławiona i właściwie przeżywana.

Pe. Jan Zasowski


********************************************

Nenhum comentário:

Postar um comentário