Encontramos momentos na vida, que nos inspiram, para divulgarmos aquilo que a nossa própria alma sente. Com certeza, estes momentos nascem numa experiência interior, quer dizer, num profundo diálogo com Deus. Estes momentos nascem, quando mergulhamos dentro da nossa alma e nós nos perguntamos: de onde viemos, onde estamos e para onde caminhamos? E encontramos a resposta neste profundo diálogo com Deus - quando Ele se torna, para nossa existência, o Caminho, a Verdade e a Vida. Assim, compreendemos, que o Senhor nos convida a cumprir uma grande missão: que todos possamos nos chamar de irmãos e de seus filhos.

É preciso que exista mais amor e união entre nós, para que possamos ser a semelhança e a imagem de Jesus Cristo. Foi ELE que afirmou que veio para que todos tenham vida e a tenham em abundância.

Nestas reflexões, quero convosco mergulhar no fundo das nossas almas e procurar viver a vida conforme nos foi dada.

Pe. Jan Zasowski

segunda-feira, 29 de abril de 2013

Boże dziękuję...



Boże, ja chcę  dziękować
za Twoją miłość
za Twoją dobroć
za wszystko.
Jesteś obecny we wszystkim
i we wszystkich…

Chcę Twoją obecność spotkać
w całym stworzeniu
w tej przyrodzie, tak pięknej i wspaniałej
która rozwesela moje oczy,  wzmacnia
moje uczucia, emocje i uwrażliwia
moją inteligencję, gdy kontempluję
jej piękno… i prawdziwe bogactwo stworzenia

Chcę Tobie dziękować, kiedy podziwiam kroplę
rosy w nowym poranku dnia, tak czystą i tak
przezroczystą
I śpiew ptaków, które wyśpiewując, przypominają
najwspanialszą orkiestrę muzyczną…

Chcę Tobie Panie dziękować, za każdą wibrację
życia,
za moje dzieciństwo tak piękne i wesołe, za moje
dorastanie w latach i za moje lata młodzieńcze
i obecne, kiedy już jestem dorosłym…
za wszystkie doświadczenia życia: dobre i złe, łatwe
i trudne, radosne i smutne…

Chcę Panie dziękować, za osobę Matki, którą mi dałeś,
za Ojca, za Siostrę, za rodzinę, za przyjaciół, za  wszystkich,
których spotkałem i spotykam na drodze mojego życia.

Chcę Panie dziękować, gdy jestem zmęczony,
i również w moim płaczu, uśmiechu, w upadkach i
zwycięstwach.

Chcę Panie dziękować, za chwile wspaniałe, kiedy byliśmy
razem w głębokości naszych serc, w ciszy modlitewnej.

Chcę Panie dziękować, w tych chwilach, kiedy byliśmy razem
odwiedzając chorych, więźniów, zrozpaczonych, biednych…
umierających…

Chcę dziękować Panie i cieszyć się razem z tymi, którzy się
cieszą, płakać z tymi, którzy płaczą i powracać razem do nadziei z tymi, którzy ją stracili.

Chcę dziękować Panie, za każdy dzień, który się zaczyna i kończy.

Chcę dziękować Panie, za wszystkie niespodzianki, które miały miejsce w moim życiu i które będą mieć miejsce.

Chcę dziękować Panie, za poznawanie każdego dnia w swym bogactwie tajemnicy.
Do Ciebie Boże chcę zawsze należeć i razem z całym światem i stworzeniem wychwalać - Twoje dzieła Panie, poprzez wszystkie czasy.

Amen

Pe. Jan Zasowski




************************************************************

Nenhum comentário:

Postar um comentário