Encontramos momentos na vida, que nos inspiram, para divulgarmos aquilo que a nossa própria alma sente. Com certeza, estes momentos nascem numa experiência interior, quer dizer, num profundo diálogo com Deus. Estes momentos nascem, quando mergulhamos dentro da nossa alma e nós nos perguntamos: de onde viemos, onde estamos e para onde caminhamos? E encontramos a resposta neste profundo diálogo com Deus - quando Ele se torna, para nossa existência, o Caminho, a Verdade e a Vida. Assim, compreendemos, que o Senhor nos convida a cumprir uma grande missão: que todos possamos nos chamar de irmãos e de seus filhos.

É preciso que exista mais amor e união entre nós, para que possamos ser a semelhança e a imagem de Jesus Cristo. Foi ELE que afirmou que veio para que todos tenham vida e a tenham em abundância.

Nestas reflexões, quero convosco mergulhar no fundo das nossas almas e procurar viver a vida conforme nos foi dada.

Pe. Jan Zasowski

terça-feira, 14 de maio de 2013

Ślepy XXI wieku




Najbardziej zagrożony ślepotą to ten, który mówi, że widzi a tak naprawdę to nie widzi.

Widziałem dużą liczbę ślepych w tym obecnym świecie, ze względu na lęk, ze względu na pustkę duchową.
Widziałem dużo ślepych w tym XXI wieku!
Widziałem jak narody produkują bomby, tylko dlatego, aby udowodnić, że posiadają siłę nad drugimi.
Widziałem rodziny przejęte, aby dogodzić swoim żołądkom, kiedy sąsiedzi głodowali.
Widziałem młodzież, która nie zachowała godności swojego ciała , lecz zrobiła  z niego supermarket sprzedaży, stwarzając przez to inflację moralną.
Widziałem na ulicach dzieci zrozpaczone i z nienawiścią i ze strachem w oczach i z głębokim smutkiem, ponieważ  nie otrzymali potrzebnej miłości…
Widziałem ludzi w podeszłym wieku ze łzami w oczach, zrozpaczonych w domach opieki społecznej i pozostawionych w najgorszych kątach, aby jak najszybciej odejść na zawsze, kiedy ich dzieci posiadają wygodne mieszkania i pałace.
Widziałem rodziców kupujących dzieci poprzez pieniądze, dając im możliwość na wszystko, bez ograniczeń…
Widziałem dzieci, które myślą, że zostali poczęci tylko przypadkowo i bez miłości…
Widziałem chrześcijan bez podstaw chrześcijańskich i bez ideałów.
Widziałem chrześcijan, którzy nigdy nie byli z Chrystusem.

Widziałem tłum zmęczony, zalękniony i zamknięty w grzechu.
Ten tłum kontynuuje ślepy i gorzej ponieważ zaślepiony w swoim wnętrzu, poszukujący własnych przyjemności.

Jednak dla wszystkich, zostało obiecane uzdrowienie.
Byli im wysłani prorocy, kapłani i ci wszyscy, którzy zanieśli światło sprawiedliwości, prawdy i miłości, to znaczy światło którym jest sam Jezus Chrystus.
Tylko to uzdrowienie posiada swoje wymagania: Przyjąć Chrystusa i tych których On wysłał!
Kto chce być uzdrowiony ze swojej ślepoty, musi poddać się wymaganej chirurgii, przekonać się i wierzyć, że ta ślepota serca może być wyleczona – uzdrowiona.

Cud może się zdarzyć, tak jak się dokonał w drodze do Jerycha.
Ten cud pokaże wielką siłę światła, to znaczy nowy sens życia, nowy sens pójścia drogą do Królestwa Boga.

Aby dokonało się to uzdrowienie, musimy otworzyć nasze serce na Prawdę, która eliminuje wszelkie kłamstwo.
Musimy wypełnić się Sprawiedliwością, która eliminuje wszystkie manipulacje zła, które niszczą naszych braci.
Musimy wypełnić się Pokojem, który eliminuje wszystko co jest nienawiścią.
Musimy wypełnić się Miłością, która eliminuje wszystko to, co jest egoizmem, indywidualizmem i przyjemnością.

Amen.

Pe. Jan Zasowski


 ********************************************

Nenhum comentário:

Postar um comentário